אופני משענת

אופני כושר הם דרך מעולה להתאמן ולהיכנס לכושר! הם משלבות אימון אירובי עם אימון כוח. למעשה, זה אחד המכשירים המגוונים ובמסגרת התקציב של כל אחד. אופני-כושר מציעות יתרונות רבים ייחודיים רק להם:

-          פעילות בעצימות נמוכה המתאימה לאנשים מבוגרים ואנשים שמתאוששים מפציעות.

-          נחשבות בריאות לברכיים מאחר והתנועה המעגלית של הרגל טבעית

-          עלות אופני כושר בד"כ נמוכה מיתר מכשירי הכושר הביתיים

-          אנשים הסובלים מבעיות כרוניות בגב התחתון מתקשים למצוא מכשיר כושר מתאים. באופני כושר עם משענת הם יכולים להתאמן ללא כאב.

-          אופני כושר בד"כ קומפקטיות ונוחות לאחסון


סגנון

אופני כושר ניצבים – אלו אופני הכושר הקלאסיות, מורכבות מגלגל תנופה אחד, כידון ולוח בקרה באמצעותו ניתן לשלוט על נתוני המרחק, הדופק ורמת הקושי. המתאמן רוכב עליהם כשגבו זקוף.

אופני כושר רכונים – אופניים בעלי משענת גב, עליה נשען המתאמן בעוד רגליו מדוושות לפנים. אופני כושר מסוג זה מיועדות למתאמנים מבוגרים וכן לאנשים הסובלים ממשקל יתר ובעיות גב שונות.

 אופני ספינינג – אופני כושר שצורתן מזכירה אופני רכיבת שטח, כאשר המתאמן רכון קדימה מעל כידון הממוקם נמוך. מכשיר זה דורש עבודת דיווש קשה יותר ועבודה מאומצת של שרירי הגב והבטן, ולכן אינו מתאים למתאמנים מתחילים או בעלי בעיות גופניות. באופני ספינינג אין צג של נתונים.

רצועה או מגנטי?

בשוק האופניים קיימים שני סוגי התנגדות לגלגל- ע"י רצועה וע"י מגנטים. התנגדות מגנטית מאופיינת בעבודה חלקה ושקטה ותהייה חזקה יותר לעומת הדגמים בהם ההתנגדות היא ע"י רצועה אשר מתהדקת על גלגל התנופה. הדגמים המגנטיים לרוב יקרים יותר.


מכאני או חשמלי?

באופניים מכאניים, הפשוטים יותר, נכללים מכשירים המיועדים לרכיבה רגילה ללא דרגות קושי מתוחכמות, כאשר רצועת חיכוך או מגנטיים הם הקובעים את עוצמת ההתנגדות בעת הדיווש. לוח הבקרה מציג כמות נתונים בסיסית ומוגבלת לגבי האימון. עם סוג זה של אופני כושר נכללים אופני הספינינג הפופולאריים, ואופני כושר ביתיים.   
אופני כושר חשמליים, מציעים מגוון של תוכניות אימון, דרגות קושי ומסלולי רכיבה שונים. צג הנתונים הדיגיטלי עשיר במידע לגבי האימון (קלוריות, מרחק, דופק, מהירות סל"ד וכדומה). בשל כך אופני כושר חשמליים יקרים יותר, ונפוצים לרוב בחדרי כושר ומועדוני בריאות מקצועיים. באופניים קיימות תוכניות אימון מובנות ולכן אם אתם נוטים להשתעמם באימון, אלה האופניים בשבילכם.

כדאי לבדוק
1.   דופק- מדידת הדופק חיונית בפעילות גופנית. חיישני דופק מובנים במכשיר מעניק נוחות למתאמן.
2. כוונון הכיסא- באופניים ניצבות הכיסא מתכוונן לגובה. דגמים אחדים מתכווננים גם קדימה ואחורה. באופני כושר רכונים הכיסא יתכוונן קדימה ואחורה, בחלקם המשענת גם תתכוונן (מומלץ לאנשים עם בעיות גב).
3. כל מכשיר מגיע עם הוראות יצרן לגבי משקל הנשיאה של המכשיר, רצוי לבחור באופניים בעלי משקל נשיאה שיתאים למשקלם של כל המתאמנים הפוטנציאלים במכשיר. משקל הנשיאה מראה בעצם על רמת עמידותו של המכשיר.
4. התנגדות וגלגל תנופה- ההתנגדות מושפעת מכובד הגלגל- גלגל כבד יותר התנגדות חזקה יותר.
5. תצוגה- איכות התצוגה, גודל המסך, ונוחות השימוש בנתונים, כל אלה יעשו הבדל משמעותי בהנאתכם מהמכשיר. בעת הקנייה מומלץ לבדוק פונקציות כגון: מרחק, זמן, שריפת קלוריות, מס´ התנגדויות, ומס´ תוכניות אימון (במידה ויש)
6.  דוושה מרווחת ונוחה לרגל
7. מקום לשים את הבקבוק שתייה- אתם תהיו צמאים תוך כדי אימון..
8. תעודת אחריות- אם תזדקקו לחלקי חילוף זה יהיה נחמד אם החברה תעמוד מאחורי המוצרים שהיא מוכרת ולא גובה כסף עבור תיקונים. ככל שהאחריות ארוכה יותר כך החברה אמינה יותר ובטוחה במוצרים שלה. 180 ימי אחריות הם הנפוצים בקרב אופניים אך צריכים להוות דגל אדום. תחפשו לפחות שנה אחריות. יש להיזהר מחברות שנותנות אחריות יותר שנים ממספר השנים שהן קיימות בשוק.


אופניים מומלצים:

 עם משענת- 

Royal250

Paso309

Mach12

ללא משענת-

 Paso109


Apple90

ספינינג-

Exploit