מוצרי יציבה

היתרונות של עבודת שיווי משקל, ושילובה באימונים

לאחרונה ניתן להבחין בחדרי הכושר בפרט, ובשוק מכשירי הכושר ככלל, במוצרים שונים ומוזרים מעט למראה. הם בעלי צורה שונה, בנויים כ-43 כדור או כגליל וכן הלאה. המתאמן הממוצע אינו מודע לאפשרויות הרבות שטמונות במוצרים מסוג זה. הוא יכול לחשוב שהמוצרים נראים נחמדים, כמו משחק. אבל בשורה התחתונה הוא אינו מבין את הצורך בהם.

המוצרים האלו נוצרו בכדי לשפר באופן ספציפי את שיווי המשקל. רבים טועים לחשוב ששיווי משקל היא נחלתם של אנשים מבוגרים בלבד, וכי אין קשר בין הצרכים שלהם לאימון מסוג זה. ובכן, זוהי הנחה שגוייה. עבודת שיווי משקל חשובה מגיל הינקות והלאה, ואין שלב בו אין לנו צורך בה. שילוב של עבודת שיווי משקל יכול רק לתרום לנו לאיכות החיים ולחיזוק מירבי של כל הגוף. על שרירים מייצבים או שרירי הליבה שמעתם?

 חישבו אחורה, לתקופה בה הייתם ילדים. נסו להיזכר איך הייתם קופצים על רגל אחת לאורך זמן, איך הייתם הולכים על קצה המדרכה, ומנסים להימנע מנפילה. אמנם לא קראנו לפעילות זו אימון שיווי משקל אך זה בדיוק מה שזה היה. היום המודעות לסוג זה של פעילות היא עצומה. ספורטאיםאתלטיים מקצועיים יודעים שאימוני שיווי משקל עוזרים להם לשיפור ההישגים. כמו כן מומחים לאימוני כושר גופני מודעים יותר מאי פעם, ששיווי משקל טוב וחיזוק שרירי הליבה ושרירים מייצבים קשורים זה בזה.

במרכז הגוף נמצאת קבוצת שרירי הליבה, שהם למעשה שרירי הבטן העמוקים (השריר הרחב בטני וקרקעית האגן) ושרירי הגב העמוקים (מייצבי הגו ועמוד השדרה). הם נמצאים בלב הגוף ותורמים ליציבה נכונה, לשיווי משקל ולתמיכה בשלד.
הליבה כוללת שרירים רבים שמייצבים את עמוד השדרה ואגן הירכיים ונמצאים לאורכו של הטורסו (גוף האדם ללא גפיים וראש). שרירים אלו מייצבים את עמוד השדרה, האגן והכתפיים ומספקים בסיס מוצק לתנועת הגפיים. הם אחראים לעמידה זקופה ולהליכה על שתי רגליים, ושולטים על התנועות בגוף.


שרירי הליבה חשוב לא רק לספורטאים ואתלטיים, אלא חיוני לכלל האוכלוסיה, בעיקר לאלו מאיתנו העוסקים בספורט ואימון בחדר הכושר בשעות הפנאי. בעזרת תרגילים ומוצרי שיווי המשקל השונים נשמור על האיזורים ה"בעייתים", הנוטים להיפצע. כגון: גב, ברכיים וכתפיים ונבטיח לעצמנו גוף חזק מבפנים, מהליבה.

השימוש במכשירים השונים לעבודת שיווי המשקל לא חייב להיעשות בחדר הכושר. ניתן לרכוש מוצרים אלו ולהשתמש בהם בתנאים שלכם, במגרש הביתי. מומלץ לקבל הדרכה על המכשירים מאיש מקצוע, שיידע להסביר לכם איך ועל מה לעבוד. כל מקרה לגופו.

כפי שכבר הזכרנו, ישנם מוצרים רבים למטרה בה אנו עוסקים. אז הנה כמה דוגמאות טובות במיוחד:

הג´אמפר- של חברת togu. 43 כדור. ניתן לעמוד על שני צדדיו, העגול או השטוח, לרמות קושי שונות. מוצר איכותי ומומלץ ביותר. ניתן לבצע עליו תרגילי שיווי משקל המשלבים עבודת כוח ועבודה אירובית.

 פיתה- של חברת togu וכמו כן קיימות פיתות של חברות שונות ומגוונות. אלו של togu מגיעות בשלושה גדלים- 33,36,50 ס"מ. האחרות מגיעות בגודל של 33 ס"מ. ניתן לעמוד, לשבת או לשכב על חלקים ממנה. בעלת זיזים מצד אחד שלה על מנת למנוע החלקה ולעבודה ללא נעליים.

 כדור ענק- המוכר מבין החבורה. ניתן לשבת, לשכב, או, אם אתם מאוד מתקדמים, לעמוד עליו. ישנן חברות רבות המספקות אותו והוא מגיע בשלושה גדלים: 55,65,75 ס"מ. בהתאם לגובה המתאמן.

גליל פילאטיס- ניתן לשכב או לשבת עליו. מוצר מצויין. בעת השכיבה עליו מאפשר לגב מנח נוח ומושלם. בעיקר לאלו מכם הסובלים מבעית יציבה (קיפוזה). מאפשר לבצע עליו תרגילי שכיבה באופן מושלם שאינו פוגע בגב או בצואר.

Aero step- מדרגה המשלבת משטח לשיווי משקל. ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים. מותאם גם לשיעורי סטודיו בעלי אופי אירובי. ניתן לשילוב של עבודה אירובית וכוח יחד עם עבודת שיווי משקל.

צלחת באלאנס- בעיקר מותאמת לעמידה. הצלחת מאפשרת אימון מאתגר ומתקדם בשל צורתה. העבודה עליה אינה קלה ומכריחה את המתאמן לגייס את שרירי הליבה על מנת להישאר יציב ולבצע עליה תרגילים שונים.


אז זה הזמן להתחיל ולאמן את היציבה, שיווי המשקל ושרירי הליבה שלכם.