חדר כושר בבניין משותף

הקמה של חדר כושר בבניין משותף עשויה להישמע כמו מטלה מסובכת ומורכבת ובמובנים רבים היא אכן כזו.

הקמת של חדר כושר בבניין משותף כוללת שלבים רבים וחשובים מהתכנון ועד לנקודה בה אנחנו יכולים ליהנות מחדר כושר הזמין לנו 24/7. במאמר הזה נסקור כמה מהשיקולים המרכזיים בהוצאה לפועל של פרויקט בהיקף כזה.

חדר כושר בבניין משותף – למי זה טוב?

לחדר כושר בבניין משותף יש מספר יתרונות מרכזיים על פני החלופות הקלאסיות של חדר כושר ביתי מחד, וחברות במועדון כושר מאידך. נעבור עליהם במהירות:
  • זמינות – חדר הכושר בבניין משותף זמין לנו 24/7 (או בהתאם למדיניות שנקבעה על ידי ועד הבניין) ובדרך כלל מצריך מאיתנו לא יותר מאשר להיכנס למעלית ולבחור את הקומה המתאימה. שיקולים של מזג אוויר, חניה, זמן נסיעה, תחבורה ציבורית, מקלחות משותפות (לעומת המקלחת הביתית) פשוט נעלמים. 
  • היקף הפעילות – חדר כושר ביתי באופן טיפוסי תמיד יהיה מוגבל על ידי השטח הזמין לנו בבית והתקציב הזמין לנו להקמת חדר הכושר. לעומת זאת, כאשר מנצלים חלל ציבורי בבניין משותף בדרך כלל נוכל להביא לידי מימוש חדר כושר הרבה יותר רציני הודות לתקציב גדול יותר שיעמוד לרשותנו וכן לשטח גדול יותר שיאפשר הצבה של מספר גדול יותר של מכשירים.
  • מתאמנים אחרים – מחקרים מוכיחים כי אימון לצד אנשים אחרים בדרך כלל מדרבן אותנו לביצועים טובים יותר. אימונים בחדר כושר בבניין משותף עשויים לתרום גם ליחסים טובים יותר בין השכנים.
  • ערך הנכסים – חדר כושר משותף איכותי בבניין מעלה את ערך הנכסים ומושך שוכרים איכותיים יותר
  • עלויות – חדר הכושר הביתי מצריך מאיתנו הוצאה חד פעמית גדולה. חברות במועדון כושר מצריכה מאיתנו עלות נמוכה הרבה יותר אאמנם, אך לאורך זמן העלות הזו מצטברת ואנו מוצאים את עצמנו מוציאים אלפי שקלים בשנה. דווקא חדר הכושר בבניין המשותף מקל מאוד על ההוצאה הכספית שהרי היא מתחלקת בין דיירי הבניין ולאורך זמן מחזירה את עלותה הרבה יותר מהר.
אז אפשר לראות שהקמת חדר כושר משותף בבניין מגלמת בתוכה יתרונות רבים. אם השתכנעתם והחלטתם שהקמה של חדר כושר כזה היא בשבילכם, מה הם השיקולים המרכזיים שיש לקחת בחשבון.

חדר כושר בבניין משותף – שיקולים מרכזיים

ישנן מספר בעיות אופייניות העולות בתכנון פרויקט מסוג כזה עליהם רצוי לתת את הדעת מבעוד מועד. נעבור עליהן בקצרה
  • שטח – המרכיב החשוב ביותר בפרויקט כזה הוא השטח העומד לרשותנו. על מנת לתכנן חדר כושר שיאפשר שימוש בטיחותי מחד, ומצד שני ינצל בצורה מיטבית את השטח העומד לרשותנו דרושים ניסיון והיכרות עם עולם הכושר. כמה מכשירים נוכל להכניס לחלל שעומד לרשותנו? כמה זה יותר מדי? האם יש צורך בהגנה על הרצפה/קירות? האם יש צורך בתאורה מיוחדת? אילו שאלות שכדאי לשאול עוד בשלב התכנון. ורצוי בהחלט שיעמוד לרשותנו בעל מקצוע עם ניסיון שידע לתת תשובות מקצועיות
  • אומדן צרכים – כמו בכל פרויקט המיועד למספר רב של משתמשים – גם חדר כושר צריך להיות מסוגל לתת מענה לצורכי האימון של מתאמנים רבים בעלי צרכים שונים. ובעולם שבו מגוון סגנונות האימון רק הולך וגדל, זה יכול להיות קצת מבלבל. קרוספיט, אירובי, סטודיו, מכשירי כוח, מולטיטריינרים, אליפטיקלים, משקולות חופשיות לכל בחירה משמעויות רבות בהיבטים של עלויות, ביצועים, בטיחות, רעש ועוד. רק איש מקצוע בעל ניסיון יוכל לאמוד בצורה נכונה ומדויקת את צורכי הכושר שלכם ולהתאים לכם את הציוד המתאים.
  • רעש – שימוש במכשירי כושר מסוימים בתוך חדר כושר בבניין משותף מייצר רעש. בהתאם למיקום חדר הכושר ביחס לחדרי מגורים שונים כדאי לקחת בחשבון את הצורך בריצוף ייעודי שיצמצם את הרעש וימנע הפרעה לדייר הבניין. גם ארגון הציוד בצורה חכמה באמצעות מעמדים מתאימים יסייע במניעת רעש מיותר.
  • סוג הציוד – על פי רוב הדרישה הראשונה היא לציוד אירובי – מסלול ריצה, אליפטיקל, אופני כושר. אחר כך עולה הרבה פעמים דרישה לחללים פתוחים שיאפשרו עבודה חופשית עם גומיות כושר, מתיחות, ציוד קרוספיט לסוגיו ולבסוף גם ישנה דרישה לציוד כוח וכאן ניתן לשלב מכשירים רב-תכליתיים שיספקו מענה מיטבי למגוון תרגילי כוח באופן חסכוני וכמובן לשלב משקולות חופשיות.
  • ריצוף – בעבר ריצוף היה מגיע בעיקר בשחור. כיום ישנה קשת יותר רחבה של אפשרויות מבחינת צבעים וטקסטורה והדבר מאפשר לנו להוסיף לחדר הכושר שלנו את הגוון והאווירה הרצויים לנו. ריצוף מספק לנו הגנה על הריצפה והמתאמנים וגם מצמצם את הרעש והוויברציה כתוצאה מהאימון.
  • מולטימדיה – זהו טרנד מאוד חזק באימונים כיום. בין אם מדובר בטלוויזיות או במסכי מולטימדיה המשולבים במכשירים עצמם כיום ישנו טרנד מאוד ברור לספק למתאמנים אמצעי לשלב בידור באימון שלהם.
  • אוורור – חדרי כושר בבניין משותף יכול להיות מקום מאוד חם בקיץ או קר בחורף. טמפרטורה קיצונית בהחלט יכולה לפגוע ביעילות האימון וחשוב להיערך מראש עם אמצעי מיזוג מתאימים. גם קולר מים יכול לתרום לאימון מוצלח יותר.
  • תאורה ומראות – מראות יכולות להוסיף תחושה אוורירית ובטוחה לחדר הכושר ולתת תחושה שהחלל גדול מכפי שהוא באמת. תאורה הולמת גם כן תהפוך את האימון לנעים ויעיל יותר.
לאנרג'ים ספורט ניסיון של מעל 30 שנות עשייה בהקמה של חדרי כושר מקצועיים בבניינים משותפים ובמוסדות הגדולים ביותר בארץ. אנחנו נספק לכם ליווי מקצועי מלא החל משלב העלאת הרעיונות וגיבוש קונספט, דרך שלב ההדמיות וכלה בביצוע של הפרויקט לשביעות רצון מלאה שלכם.