טיפים להעלאת המוטיבציה

1. הצטיידו בציוד מתאים לאימונים שלכם. רכישת הביגוד, ההנעלה והאביזרים לאימון חשובים מאוד מכיוון שהם הסימן לכך שהחלטנו לעשות צעד, אנחנו מתחילים להתאמן…ההחלטה הזאת יחד עם רכישת הבגדים והציוד מעלה את רמת המוטיבציה וגורמת לנו לרצות ולהתחיל: ללבוש את הבגדים, לנעול את הנעליים החדשות ולהתנסות עם כל הציוד החדש שרכשנו. באופן פסיכולוגי הקנייה של כל הציוד החדש הזה יהווה קרש קפיצה מצויין למוטיבציה ראשונית להתחיל ולהתאמן.
מולטי טריינר למשל יאפשר לכם להפוך את הבית למיני חדר כושר אבל תמיד אפשר להסתדר גם עם ציוד פשוט ובסיסי יותר

2. מיצאו חבר/ה, בן/ת זוג או בן/ת משפחה וצאו לדרך יחד. אין ספק שלהתחיל להתאמן בשניים או בחברה זה קל ומעודד יותר מאשר להתחיל לבד. עוזר מאוד לקבוע עם אדם נוסף ולבצע יחד את האימון, עצם זה שקבעתם זמן בו אתם נפגשים להתאמן זה מעלה מוטיבציה חשוב. הרבה יותר קשה להגיד אולי מחר או אין לי כוח כאשר קבעתם עם אדם נוסף. ברגע שהתחייבתם לעוד מישהו ולא רק לעצמכם, צריך לתת דין וחשבון לפרטנר שלכם ולהוכיח את עצמכם לפניו.

3. בדומה לטיפ הקודם, ניתן לקבוע עם מאמן/ת כושר או למצוא קבוצה להצטרף אליה, מה שיגביר את המוטיבציה מכמה בחינות: קודם כל כמו שהזכרתי בטיפ עם הפארטנר, קבעתם פגישה והרבה פחות נעים וניתן לבטל כאשר מישהו נוסף פינה לו זמן על מנת להיפגש איתכם. דבר נוסף, מאמן אישי או קבוצתי ייתן לכם מוטיבציה וידע איך להתאמן ולהתקדם באימונים, מה שיכניס אתכם לעניין הרבה יותר מהר ועם הרבה יותר ביטחון. תבינו טוב יותר מה נכון לכם ולהתקדמות שלכם ותרגישו שאתם עובדים נכון, מבלי לפגוע בגוף. גם אם אימון כזה יקר יותר ניתן לבצע אותו אפילו רק על מנת להיכנס לכושר ולתת פתיחה טובה, בריאה ומלאת מוטיבציה להמשך ואחר כך לקחת את כל הידע שצברתם מהמאמן וליישם אותו בעצמכם.

4. התאמנו עם מוזיקה שאתם אוהבים ושתגרום לכם להנאה והעלאת המוטיבציה באימון. מוזיקה שאתם אוהבים תעזור לכם להנות מתהליך האימון ולהגיע לתוצאות טובות יותר. ידוע ואף נעשו מחקרים על השפעת המוזיקה בזמן אימון, התהליך של הכניסה לכושר והשיפור באימון יהיו מהנים בהרבה עבורכם והמוטיבציה שתקבלו מהמוזיקה תעשה את העבודה. חשוב להקפיד לשנות ולהוסיף מוזיקה, אל תתקעו עם כזאת שחוזרת על עצמה ולבסוף תשעמם אתכם. זיכרו!! שם המשחק כאן הוא העלאת המוטיבציה וצריך להמשיך ולעבוד על זה תמיד.