מכשירי כושר אירוביים כפעילות גופנית מומלצת

מזה שנים רבות שעולם הכושר בקונצנזוס לגבי היותה של פעילות כושר אירובית מומלצת בכל גיל וכחלק מכמעט כל שגרת אימונים. מה הופך את הפעילות האירובית לכה חיונית לאורח חיים בריא?

על מנת שנוכל לענות על השאלה הזו עלינו לצלול פנימה ולהכיר את הבסיס העומד מאחורי הפעילות האירובית

פעילות אירובית, הידועה גם בפעילות לב ריאה, או פעילות קרדיו-וסקולרית היא פעילות שמפעילה קבוצות שרירים גדולות ומעודדת זרימת דם מוגברת. מבין הפעילויות המזוהות ביותר עם פעילות אירובית נמנות ריצה, שחיה, רכיבה על אופניים, כדורגל, כדורסל, הליכה נמרצת ועוד.

כיום ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150 דקות של פעילות אירובית מתונה (שחיה, הליכה) או 75 דקות של פעילות אירובית נמרצת (ריצה, רכיבה על  אופניים) בכל שבוע. אבל מדוע?

 

היתרונות המוכחים של פעילות אירובית:

  1. חיזוק הלב – פעילות אירובית מחזקת את הלב ומסייעת לו להעביר דם אל כל חלקי הגוף ביתר יעילות. בנוסף פעילות אירובית מסייעת בהפחתת לחץ דם ולכן מומלצת במיוחד לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.
  2. ויסות סוכר – פעילות אירובית סדורה מסייעת בוויסות רמות הסוכר בדם.
  3. אסתמה – אנשים הסובלים מאסתמה עשויים למצוא פעילות אירובית בעלת ערך במיוחד שכן מחקרים מראים באופן עקבי כי אנשים הסובלים מאסתמה ועוסקים בפעילות אירובית סדורה נהנים מירידה בכמות התקפי האסתמה וחומרתם.
  4. הפחתה בכאב כרוני – אנשים הסובלים מכאבי גם ועוסקים בפעילות אירובית סדורה מדווחים על ירידה בכאבים. במיוחד כשהמדובר הוא בפעילויות רכות יחסית כגון שחיה או הליכה. חיזוק השרירים תורם באופן ישיר להפחתה בכאבים בעוד ירידה במשקל הקשורה גם היא בפעילות אירובית, מסייעת באופן עקיף.
  5. שיפור בשינה – במידה ואתם חווים בקושי בשינה תשמחו בוודאי לדעת כי מחקרים קושרים פעילות אירובית סדורה עם שיפור באיכות שינה. חשוב לזכור בהקשר זה כי ביצוע פעילות גופנית סמוך לשעת השינה עלול להוביל דווקא לקושי בהירדמות כך שמומלץ לסיים את הפעילות הגופנית כשעתיים לפני השינה לפחות.
  6. ויסות משקל – פעילות אירובית שורפת קלוריות. את זה לא צריך להסביר ולכן זה לא מפתיע שאנשים העוסקים בפעילות אירובית סדורה מגדילים את הסיכוי שלהם להפחית ממשקלם.
  7. שיפור מצב הרוח – מחקרים מראים בעקביות כי פעילות גופנית אירובית משפרת את מצב הרוח. ולא צריך לחכות עידנים כדי לראות תוצאות בהיבט זה כיוון שאפילו 30 דקות על גבי הליכון יכולות לעשות הבדל.

אם כך, אפשר לראות שהיתרונות רבים מאוד. בעידן המודרני הבעיה העיקרית היא זמן. לרובינו את מספיק זמן  כדי להקדיש לפעילות גופנית שכן פעילות גופנית מצריכה מאיתנו באופן רגיל היערכות מרובה. וזוהי בדיוק הסיטואציה לשקול רכישת מכשיר כושר אירובי ביתי כדוגמת הליכון או אליפטיקל או אפילו אופני כושר. כיום ישנם משירי כושר ביתי בכל רמת מחיר המגיעים עם מכלול של פיצ'רים שבעבר היו יקרים וכיום כבר חלחלו אל מכשירים בסיסיים יותר וביכולתם להפוך את האימון למהנה יותר, בטוח יותר ואפקטיבי יותר. פיצ'רים כמו רמקולים מובנים וחיבור AUX להשמעת מוזיקה או אפילו קישורית BT. חלק מההליכונים אפילו מגיעים עם מאוורר מובנה. כמובן שישנם מכשירי כושר המספקים לנו תוכניות אימון לפי יעדי האימון שלנו ובאופן זה ממש מקדמים אותנו לקראת היעדים.

לעיון במגוון מסלולי הריצה שלנו הקליקו

לעיון במגוון אופני הכושר שלנו הקליקו

לעיון במגוון האליפטיקל שלנו הקליקו